Novice

GEAR: Globalno izobraževanje in aktivno delovanje za zaščito človekovih pravic, vključenost in demokratične vrednote v medkulturnih družbah

GEAR: Globalno izobraževanje in aktivno delovanje za zaščito človekovih pravic, vključenost in demokratične vrednote v medkulturnih družbah

gear 2V okviru projekta GEAR je 26. in 27. oktobra 2018 v Madridu v Španiji potekala zaključna konferenca z naslovom INCLUSIVE SOCIETIES: THE ROLE OF EDUCATION, INTERCULTURALITY AND DIVERSITY IN EUROPE. Konferenco je gostila fundacija CIVES, eden od partnerjev mednarodnega projekta, ki že dve leti aktivno deluje na področju globalnega izobraževanja. Skoraj sto udeleženk in udeležencev iz Španije, Slovenije, Italije, Hrvaške in Makedonije je razpravljalo o izzivih in dobrih praksah na področju izobraževanja za demokratične vrednote v medkulturnih družbah. Izr. prof. dr. Mojca Pajnik je v panelu, ki se je ukvarjal z izzivi, ki jih Evropski uniji prinašajo volitve v letu 2019, kritično obravnavala tematiko populizma, s poudarkom na konceptualnih opredelitvah, refleksiji ekstremnega desnega populizma političnih strank in vlogi izobraževanja v procesih post-demokracije.

 

IMG-20181027-WA0008Karmen Kukovič iz Mladinskega centra Dravinjske doline je v razpravi o izzivih globalnega državljanstva za vključujoče izobraževanje udeleženke in udeleženke pozvala h kritičnemu premisleku lastnih izhodišč in aktivnemu delovanju za spremembe sistema, ki vkaluplja izobraževanje v ideološke smernice, zato je pomembno izgrajevanje vloge aktivnega državljanstva. Špela Čekada Zorn iz Osnovne šole Brezovica pri Ljubljani in Andrej Svete iz Srednje šole tehniških strok Šiška sta predstavila delovanje na področju globalnega izobraževanja v okviru svojih šol ter svoj aktivni doprinos znotraj projekta GEAR. Njuni predstavitvi sta bili umeščeni v sklop predstavitve dobrih praks v vseh petih sodelujočih državah. Vodja projekta dr. Veronika Bajt je strnila izkušnje in aktivnosti, ki so se izvajale po Sloveniji, ob tem pa poudarila vsakokratne pozitivne povratne informacije s strani udeleženk in udeležencev.

Učiteljice in učitelji so še posebej pohvalili priložnost za meddržavne šolske izmenjave v okviru projekta GEAR, saj so se na izobraževanjih seznanili z novimi pristopi v izobraževanju in navezali transnacionalne stike, ki so bogata popotnica za delo v prihodnje. Mladi so na delavnicah prav tako okrepili svoja znanja, izmenjali izkušnje in navezali mednarodne stike; tudi na zaključni konferenci so prisostvovali in publiki predstavili svoje poglede na prihodnost delovanja za zaščito človekovih pravic v izobraževanju. Projekt v zaključnih mesecih predstavlja tudi skupni GEAR Kurikul: Izgradnja vključujočih medkulturnih okolij s pomočjo globalnega državljanskega izobraževanja, ki na enem mestu strnjeno predstavlja teoretske in praktične premisleke.