O kulturi bojkota z Mojco Pajnik

O kulturi bojkota z Mojco Pajnik

Mojca Pajnik v Sobotni prilogi, Delo, pojasnjuje, kako se je kultura bojkota, praksa med dvema, ko te nekdo »skensla«, preselila na splet in se dogaja pred nepregledno množico.

“Družbena omrežja standardizirajo in monetizirajo pozornost. Slogan komunikacija na omrežjih ni poglobljena, je hipna, v funkciji sprožilca afektivnega toka. Impulzivne reakcije v delčkih sekunde poskrbijo, da neka objava postane viralna. Takrat njena vsebina ni več pomembna, štejejo pritrditve všečkov. Analize značilnosti množic pokažejo, da se te mobilizirajo okrog preprostih trditev – bolj kot je trditev ali zgodba osvobojena sklepanja in dokazovanja, bolj je zanesljivo sredstvo za prodor v množice in večjo moč ima. Bolj kot so zgodbe na internetu deljene in všečkane, večjo moč imajo in ni naključje, da so bolj preproste zgodbe bolj frekventno všečkane in komentirane. Hitro se lahko znajdemo v krogotoku moralne panike, ko simplistična retorika mobilizira vsesplošna občutja ogroženosti moralno superiornih »nas« od groznih »njih«.”

Članek Kultura bojkota v ekonomiji pozornosti, Sobota priloga, Delo