Novice

Sharenting, personal branding, influencerstvo: Novi konservativizem v mediatizirani družbi?

Sharenting, personal branding, influencerstvo: Novi konservativizem v mediatizirani družbi?

Zdi se, da Instagram, Facebook, Youtube, Snapchat in druge spletne medijske platforme konstruirajo nove identitetne pozicije sodobnih žensk. Podjetnice, seks ikone, matere, fitnes gurujke, modne, lepotne in prehranske strokovnjakinje, popotnice ali “navadne sosedove punce” so le nekatere najpogostejše in najbolj priljubljene oblike teh (samo)reprezentacij.

Vse to ustvarja vtis, da živimo v obdobju, ko ima ženska neskončne možnosti postati, kar želi, in s tem prevzeti identitetne pozicije, ki njihovim materam in babicam niso bile dostopne. Kritične perspektive na drugi strani poudarjajo, da te identitete niso tako samovoljne, heterogene in svobodne, kot se zdi na prvi pogled in izpostavljajo njihovo vpetost v neoliberalno in konservativno ideološko strukturo.

Skozi različne fenomene, ki so v zadnjih letih nastali s pojavom novih medijev, denimo sharenting (prekomerna starševska uporaba družbenih medijev za deljenje vsebin, povezanih z otroki), influencerstvo, personal branding in drugih bomo v razpravi tematizirali dvoje. Skušali bomo mediatizirano žensko identiteto misliti skozi širšo družbeno-politično perspektivo. Osvetlili pa bomo tudi marketinški oz. komunikacijski vidik nastanka omenjenih novodobnih spletnih fenomenov.

Sodelujejo:

  • Marija Zidar, sociologinja, scenaristka in režiserka dokumentarnih filmov (Krvno maščevanje, Tihotapci identitete)
  • prof. dr. Dejan Verčič, raziskovalec na področju odnosov z javnostmi in predavatelj na Fakulteti za družbene vede.
  • Majda Hrženjak, sociologinja, raziskovalka na Mirovnem inštitutu
  • Sabina Čarman, blogerka in vlogerka (Mami na vrtu), diplomantka MKŠ
  • Nežika Čulk, študentka magistrskega programa Komnunikologija in avtorica magistrskega dela Intenzivno materinstvo na družbenem omrežju Instagram

Srecanje_2019_FB_Event