Novice

Izšla je 38. številka Medijske preže (december 2010)

Izšla je 38. številka Medijske preže (december 2010)

Medijsko dejavnost so v zadnjem desetletju mendrali številni jezdeci medijske apokalipse, pišemo v uvodniku nove številke Medijske preže, ki je izšla decembra 2010, ter poudarjamo, da so še tako dobro napisani medijski zakoni brez premišljene medijske politike le vaja v pravniškem slogu.

Ali zagotoviti sistemsko pomoč časopisom v času krize? Soočamo dve mnenji. Eno, ki pravi, da je časopisom treba pomagati kot posebnemu družbenemu in medijskemu podsistemu, umeščenem v samem vrhu informacijske verige. In drugo, ki trdi, da je kriza časopisne industrije posledica napačnih odločitev lastnikov, ter da je temeljno vprašanje bodoče medijske politike, kako zagotoviti javni interes in rešiti novinarstvo, ne pa interese posameznega dela medijske panoge ali posameznih lastnikov.

V 38. številki Medijske preže kritično obravnavamo ustaljene oblike javne razprave o spremembi medijske zakonodaje, zlasti marginalno vlogo, ki je v njej namenjena širši javnosti. Sprašujemo se, kako naj novi medijski zakon uredi položaj lokalnih medijev, zaščito otrok in mladostnikov pred medijskimi vsebinami, školjivimi za njihov razvoj, kvote za predvajanje slovenske glasbe in zaščito novinarskih virov. Ugotavljamo, da je sprememba medijske zakonodaje tudi priložnost za doseganje soglasja med izdajatelji in novinarji o samoregulacijski obliki medijske industrije.

Pišemo, da je Wikileaks brezdomec med virom in medijem ter da je za razumevanje vpliva Wikileaksa na novinarstvo treba razumeti tudi svet takoimenovanih tehno disidentov.

Po stavki na RTV Slovenija ostajajo problemi, zaradi katerih še nihče ni stavkal. Predstavljamo vizijo razvoja Televizje Slovenija enega od kandidatov za direktorja, hkrati pa kritično obravnavamo manipulativni in parapolitični potencial Televizije Pink in njenega širjenja na televizijske trge »jugosfere«.

Celotna vsebina 38. številke Medijske preže je dostopna na spletni strani projekta Media Watch.