Transformacije javnega komuniciranja: epistemologija afektivnega vladovanja

Na letošnji konferenci CES (Council of European Studies), ki je potekala pod naslovom »Legacies and Ruptures: Making Sense of Europe« v Filadelfiji od 25. do 27. junija, je Mojca Pajnik predstavila dva prispevka. V prispevku (soavtorstvo M. Ribać, D. Sen, L. Šramel Čebular) o oligarhizaciji medijskega lastništva je izpostavila trende medijske koncentracije na primeru slovenskega medijskega sistema. S primerjavo podatkov iz let 2010 in 2022 študija identificira ključne medijske grozde, ki dominirajo na tem področju – vključno z lokalnimi konglomerati, regionalnimi medijskimi velikani in politično povezanimi medijskimi mrežami – ter poudari njihovo vidnost in vpliv pri oblikovanju koncentriranega medijskega prostora in privabljanju pozornosti občinstva.
V prispevku o apropriaciji reproduktivnih pravic (soavtorstvo L. Markelj in Ž. Humer) pa je izpostavila, kako antigenderski akterji strateško mobilizirajo čustva, kot so strah, sočutje in jeza, za legitimizacijo in normalizacijo pronatalističnih stališč.
Prispevka, ki sta nastala v okviru raziskav AFEMED o afektivnih medijih in FIERCE o feminističnem in antigenderskem gibanju, sta med drugim izpostavila epistemologijo afektivnega vladovanja, ki nam pomaga razumeti vlogo mobilizacije čustev v procesih transformacije javnega diskurza. Konferenca je potekala v organizaciji Temple University iz Filadelfije.