Vlasta Jalušič v Mladini

Vlasta Jalušič v Mladini

Intervju z Vlasto Jalušič v novi številki Mladine:
“Obstajajo mnenja, da je sovražni govor predvsem psovanje nekoga drugega in da je tovrstni govor največja nevarnost za pravice manjšin. Seveda je izjemno nevaren, govoru pogosto sledijo dejanja. A je le ena od manifestacij rasizma, nestrpnosti, netolerance do verskih in vseh ostalih manjšin, ni edini nevarni govor. Govorica sovraštva (tako tistega, ki stereotipizira, kot tistega, ki govori o nevarnosti onih, ki sovražijo »naše«, zahodne vrednote) in govorica ljubezni sta dve plati istega problema. Presežek »ljubezni«, ki se »prodaja« v imenu neke konkretne skupnosti (tudi nedolžno geslo sLOVEnija), vzpostavlja okvir nevarnosti, ki jo lahko pomenijo potencialni sovražniki naših vrednot, lepote dežele, narave … Mene skrbi prav ta govorica, »nedolžna« poimenovanja, evfemizmi, ki sami po sebi niso žaljivi, a »vsi razumejo«, kaj se za temi besedami skriva. Denimo beseda migrant: z njo ni nič narobe, obstajajo različne vrste migracij in migrantov, a ta beseda postaja psovka. Migranti so danes ljudje, ki prihajajo iz nekih tretjih držav, navadno gre za mlajše moške, ki naj bi nam odžirali delo in socialne prispevke. Z zagovarjanjem ljubezni, družine, starševstva ni nič narobe, a v geslih o življenju se skriva zahteva po omejevanju pravic žensk. Omejevanje pravic lahko poteka tudi z lepimi besedami. Gibanje proti pravicam do abortusa le dokazuje, da nobena izmed pravic, ki smo si jih pridobili in pridobile, ni zajamčena. 𝐏𝐫𝐚𝐯𝐢𝐜𝐞 𝐧𝐢𝐬𝐨 𝐧𝐞𝐤𝐚𝐣, 𝐬 𝐜̌𝐢𝐦𝐞𝐫 𝐬𝐞 𝐫𝐨𝐝𝐢𝐦𝐨, 𝐩𝐫𝐚𝐯𝐢𝐜𝐞 𝐬𝐨 𝐧𝐞𝐤𝐚𝐣, 𝐤𝐚𝐫 𝐬𝐢 𝐩𝐫𝐢𝐝𝐨𝐛𝐢𝐦𝐨 𝐢𝐧 𝐯𝐳𝐚𝐣𝐞𝐦𝐧𝐨 𝐳𝐚𝐠𝐨𝐭𝐚𝐯𝐥𝐣𝐚𝐦𝐨 𝐳𝐧𝐨𝐭𝐫𝐚𝐣 𝐩𝐨𝐥𝐢𝐭𝐢𝐜̌𝐧𝐞 𝐬𝐤𝐮𝐩𝐧𝐨𝐬𝐭𝐢. Tudi če bi v nekem trenutku zares globalno obveljal princip človekovih pravic, to, da smo vsi ljudje svobodni in enaki, ta enakost ne bi bila zajamčena za vedno. Vedno bodo obstajale skupine, ki ji bodo nasprotovale. Temu se ne da izogniti, zato moramo biti pozorni. Ljudje, ki pri nas protestirajo proti pravici do splava, so morda videti trivialno, a so posledica globalnih premikov in tega, da sodobni rasizem deluje na križišču različnih vrst diskriminacije.”

Povezava na članek.