Novice

Madžarski model (2. del): Kako Orban kreira novice

Madžarski model (2. del): Kako Orban kreira novice

Po oceni raziskovalcev madžarskega inštituta za spremljanje medijev Mertek Media Monitor tako politika obvladuje vsaj slabih 80 odstotkov celotnega novičarskega in splošno-informativnega medijskega sektorja. Končna številka je najbrž še višja, saj so lahko delež izračunali samo iz javno dostopnih podatkov, ki pa so pomanjkljivi, dodajajo raziskovalci inštituta Mertek.

V prvem delu analize madžarskih medijev so Pod črto opisali, kako si je Viktor Orbán podjarmil madžarske medije. V drugem delu pa opisujejo, kako jih izrablja za dosego lastnih političnih ciljev.

“Ekonomski del madžarskega medijskega modela izkorišča krizo medijske panoge, ki je zaradi interneta, spremenjenih bralnih navad in umika oglaševalcev vse bolj odvisna od državnega oglaševanja in s tem politike. Orbán je pokazal, da je mogoče z usmerjanjem državnega denarja ustanavljati in vzdrževati lojalne medije (oziroma njihove lastnike) ter ustvarjati nelojalno konkurenco tistim, ki morajo preživeti brez državnih oglasov. Na ta način je brez očitne cenzure provladne medije uporabil za ohranjanje oblasti in zelo omejil kritične glasove, ki so opozarjali na ugrabitev države za osebne interese.”

PodCrto_Illustration_Vis_Mediji_Banner_698x240px_v1

Projekt o preiskavi medijskega lastništva v Sloveniji je del projekta o zaščiti nadzorne vloge civilne družbe, ki ga sofinancira NEF-Mreža evropskih fundacij v okviru iniciative Civitates. Partnerja projekta sta Mirovni inštitut in Društvo novinarjev Slovenije.